Sjuklingar

Inte nog med att jag är sjuk, Zamona bestämde sig dessutom för att få kolik, så det har varit fullt pådrag i ett dygn nu med att kolla till henne, tempa, ha ut veterinär osv. Vet inte om hon tänkte bli sympati-sjuk med mig? Det blev således ingen hoppträning ikväll, och det blir tyvärr ingen tävling i helgen eftersom hon behandlades och inte får starta förrän om två veckor.
 
Finns kanke någon mening med det, vad vet jag. Det viktigaste är självklart att Z är frisk och blir bra, men jag är ändå lite besviken att vi missar just den här tävlingen, åsbo brukar kallas "Lilla Globen" för det är så mycket pynt i ridhuset, de brukar ha en gigantisk julgran, en snögubbe (i frigolit), och väldigt pyntade hinder, klädda i granris eller presentpapper. Det är så mysig stämning och de brukar servera glögg och våfflor. Är hel grejen med tävlingen som gör den speciell. Har inte kunnat tävla där på flera år av olika anledningar, och hade verkligen sett fram emot det, men men! Det går fler tåg! Nästa år kanske CC kan tävla där oxå! 
 
För er om aldrig varit där så kan ni kolla på den här stämningfulla videon! Hoppas tjejen som gjort den inte missnöjer till att jag delar hennes fina runda! 
 
 

Kommentera här: