Kaos

Usch och fy vilka jobbiga dagar det varit.... Z har varit jättedålig, blodprovet visade på en akut infektion med låga vita blodkroppar och högt SAA ( är en inflammationsmarkör som stiger snabbt vid infektion/inflammation). Hon ligger normalt i protein, och värdena borde sjunka om problemet sitter i tarmen. Hon övervakas och nya blodprov ska tas i nästa vecka. Hon var riktigt illa däran, det var nära att vi fick åka till djursjukhuset, men nu mår hon bättre och äter lite och dricker iaf. Jag har dessutom världens bästa stall-veterinär, Anette Åkerlund, som varit så engagerad och verkligen kommit på studs när Z blivit sämre. Det är en sån enorm trygghet att ha henne! 
 
Jag har ju själv varit sjuk med 39 graders feber, och ändå kollat till Z varannan timme dygnet runt, så jag har verkligen bränt ut mig själv och igår höll jag på att svimma när jag skulle gå upp ur sängen. I morse tog det 15 min innan världen slutade snurra tillräckligt för att jag skulle kunna ta mig upp ur sängen, sakta men säkert... 
 
Nu verkar dock det mest kritiska vara över, så i helgen ska vi vila upp oss, och så ska CC få lite uppmärksamhet eftersom vi missade hans rid-dag i onsdags. Vi ska med Anna Hassö till Teds bana på bebis-hoppning. Anna tar med sig några treåringar som oxå ska skolas på terränghinder, så det blir skoj. Har jag tur får jag med mig världens bästa Evelina som hästskötare, inte alla som har en hästskötare som har medalj i EM i fälttävlan direkt! Kanske kommer min svägerksa oxå med, hade varit himla kul! Ska bjuda på fika har jag lovat, får väl baka hela lördagen... Men vad gör man inte för sina fina vänner som ställer upp för en? 
 
CC och Evelina ♥
 

Kommentera här: