Tack!

Jag har sagt det förr och jag säger det igen; jag har världens bästa bloggläsare! Ni är så himla goa som stöttar och peppar mig! Är så glad för era kommentarer och att ni vill följa mig och mina hästar. Här är en kommentar som värmde lite extra:
 
Det är inte ofta jag kommenterar men nu måste jag, Jag brukar kolla in här för att se hur det går för dig eftersom jag tycker det är skitkul med entusiastiska hästnördar och folk som inte är rädda för att jobba hårt. 

Om jag sett rätt när jag kollat mellan raderna och tittar på hästarna och hur du sitter, tänker, resonerar, prioriterar och vad du egentligen gör så ser jag ett par saker:

1, hästarna är bra hästar, fina och rätt.
2, du har ganska bra koll på din ridning och dig på hästen.
3, Du kan

4, du har världens sämsta tävlingsskalle och är livrädd för att göra fel så därför får du dåligt självförtroende ibland.

5. skärp dig :)  du lägger dina mål lägre än din egentliga nivå. Mål ska vara realistiska för att man skall kunna jobba mot dem men du riskerar att bromsa dig själv och på sikt gör du dig själv en stor otjänst då. 

Våga.
 
Haha, det verkar som mina läsare känner mig mer än jag trott. Jag ska verkligen försöka ta till mig utav detta och våga lite mer!
 
Vet att jag inte uppdaterat så mycket på sistone, men händer inte mycket när hästarna inte rids. Idag började Zamonas igångsättning efter vilan, skrittade henne för hand runt bruks, vi marscherade på i rätt friskt tempo och tog oss runt på 40min! Måste vara någon form av rekord. Jag var svettig, Zamona var mest pigg och glad. Hon ska skrittas en dag till, sedan ska jag lägga in lite joggning, men då uppsuttet. Vill hon ska var igång i samtliga gångarter innan vi åker på vet-check hos Staffan nästa onsdag när han är tillbaka från VM. Han ska kolla igenom henne allmänt, men framförallt ska ha kolla på hennes knä och den märkliga bula hon haft där sedan i våras. Eftersom hon inte varit halt utav det och varken är öm eller varm så tror jag att det är bursit, men vi får se vad Staffan tror om det hela. Ska även passa på att kolla hennes tänder, det tycker jag är bra att göra när man börjat rida på kandar, så man ser så allt ser bra ut.
 
Om vi får grönt ljus av Staffan så är det hopptävling på hemmaplan som ligger närmast till hands, sedan blir det allsvenskan och därefter sista fälttävlan för iår. Jag känner mig taggad!
 
 
 
 
 

Kommentera här: