Nu är vintern här

Brrr både idag och igår har det varit snooorkallt ute, jag har typ frusit ihjäl.
 
Idag var vi iaf återigen i ridhuset med CC, han uppförde sig mycket bättre i longeringen idag vilket känns kanon, han fattar grejen nu och lyssnar bra på röstkommandon. Red lite idag oxå, hade fötterna i stigbyglarna för första gången men det brydde sig inte herrn om speciellt mycket. Har börjat introducera tyglarna nu oxå, och gav honom lite ledande tygeltag, det förstår han dock inte ännu, men det var ju första gången så det kommer med tiden. Han är helt avspänd men går helst "på" Caroline som håller i linan. Tror dock att vi kan gå på längre lina nästa gång och då slipper förmodligen Caroline ha en häst i hälarna. 
 
Det är så otroligt häftigt att äntligen kommit hit med CC, att äntligen få sitta på honom! Jag är helt salig! Fast, det går väl över lagom till han bockar av mig första gången, haha! Nåja, än så länge passar jag på att njuta!
 
Skulle jag känna att jag inte reder ut det (jag börjar ju trotts allt bli gammal, har inte ridit alls mycket det senaste året, och har inte suttit på brallande 3åringar på fleeera år) så lämnar jag över till Karin som lovat hjälpa mig. Känns himla skönt att veta att hon ställer upp, hon jobbar ju trotts allt med att rida in unghästar så bättre hjälp kan man verkligen inte få. Och jag ska ärligt säga att jag inte ser någon som helst prestige i att rida in CC själv, klarar jag inte det är det bättre någon annan tar vid, allt för att det ska bli så bra som möjligt för hästen. Fast, just nu känns det bara bra, och just nu har jag inga som helst planer på att lämna över till någon annan!
 
Jag vet att jag sagt det förr men det tål att upprepas, jag har de bästa vännerna man kn önska sig! 
 
Här kommer en liten film från ikväll!
 
 

Kommentarer:

1 caroline gustafsson:

...och denna nagebitande triller pågick i 4 min till... huuu, hur stod vi ut??

Svar: Det är frågan! Jag höll på att somna så jag klippte bort de sista spänningsfyllda minuterna:-P
Rebecca Joli

2 Ia:

Hi Hi ja jäklar vilken action rulle alltså! =)

Svar: Ja man kissar nästan i byxan så spännande det är!!
Rebecca Joli

3 Evelina Blomqvist:

Åh, vilket ridhus? Känns som att jag varit där tusen gånger, men kan inte sätta fingret på vart det är ;)

Svar: Det är Ringsjöortens RF :)
Rebecca Joli

Kommentera här: