Uppdatering

I onsdags var alltså veterinären ute hos CC och tittade på hans böld. Hon tyckte det såg bra ut. Hennes teori var att  det ärrvävnad som dött vid sparken och som kroppen stöter ut under läkningsprocessen (alltså ingen alien). Jag ska fortsätta tvätta och hålla koll på tempen, får han feber eller det blir komplikationer så skriver hon ut antibiotika. 
 
Så, tvättningen har fortsatt och jag har shoppat loss på apoteket med koksaltlösning, väteperoxid, sprutor, bomullspaddar och hej och hå för att på bästa sätt hålla rent eländet. Flugtäcket hjälper till att hålla borta flugorna och jag smetar på flugspray med en tvätt svamp runt bölden varje dag. Verkar hjälpa bra. Är ju ingen kul period att ha sår nu, men är man noggrann och har tur så ska det väl läka tillslut! 
 
Le Böld
 

Kommentarer:

1 Celie:

Köttigt.. Jag tror fortfarande att det var en alien.

Svar: Ser väldigt alien-aktigt ut enligt mig!
Rebecca Joli

Kommentera här: