New in

Gud vad jag shoppar nu för tiden! 
 
Idag körde jag och mina kära päron till Malmö för att köpa flugtäcke till CC. Hans har nämligen gått sönder. Det var väl inte direkt förvånande eftersom det är fyra mycket livliga och lekfulla herrar som går tillsammans, och ett täcke är ju väldigt intressant att leka (läs äta på och slita sönder) med. Jag vill inte ha någon hals på flugtäcket av just den anledningen, då hingstar biter varandra i halsen hela tiden när de leker så halsdelen hade blivit strimlad i bitar ganska omgående. Och tro mig. Att hitta ett flugtäcke utan hals är inte det lättaste! 
 
Tillslut hittade jag ändå ett med avtagbar hals på Horze. 799 riksdaler kostade det. Gode Gud, om du nu finns, låt det vara helt iaf ett litet tag! 
 
Det passade iaf alldeles utmärkt och CC var så nöjd så! 
 
 
Hans böld ser bättre och bättre ut för varje dag vilket känns skönt. Ska maila bild till veterinären då Johanna tyckte det såg ut som det var på gång att bildas svallkött så vi behöver få Lotagen utskrivet. Han har äöven lyckats få utterligare ett sår mitt på smalbenet på samma ben, det är inte så stort men ganska djupt och där finns ju verkligen risk för svallkött. Kul. 
 
Utöver det nya flashiga täcket (som för övrigt var fodrat med satin i bogen, hur smart? Kommer ju inte alls bli lika stor risk för skav! Tummen upp!!) så blev det ett litet regntäcke från Hööks Limited Edition 2013 till Triton (föräldrarnas hund) som var på 50% rea, samt en snygg pikétröja, från JH-kollektionen, till moi! 
 
 
 
 
 

Kommentera här: