Eländes elände!

Förlåt att jag varit extremt dålig på att blogga nu - igen! Helt ärligt så sviktar modet lite just nu. Jag kämpar på med CCs sår men det vill inte läka. På onsdag kommer veterinären ut igen så får vi se vad hon säger. 
 
Zamona äter sin mat bra, men nu när det varit så himla torrt och varmt har betet tagit rätt bra stryk, så nu får jag mata henne två gånger om dagen istället. 
 
Den som påstår att det är lätt och smidigt att ha hästarna på sommarbete kan ju prova mitt liv en sommar! Längtar galet mycket till vi ska få stalla in igen! Nog för att det är tråkigt och jobbigt att mocka och släpa hästar in och ut, men jag gör fan det hundra gånger hellre än kämpar med skador/sår/dåligt hull dag ut och dag in på sommaren. 
 
Just nu vill jag bara lägga mig ner och gråta och skrika som en tjurig treåring! 
 
"JAG VIIIILL IIIIINTE!!!"
 

Men det tjänar ju inget till, inga hästar blir tjocka och inga sår läker för att jag tjurar... Det är bara att staka sig fram en dag i sänder och försöka hålla humöret uppe....
 
Min älskade, finaste Zamona. Det är såhär jag vill hon ska se ut i hullet!
 

Kommentarer:

1 Maria:

Därför har vi löst bekymret med att de är inne på nätterna året runt och går i beteshagar dagtid på sommaren. Passar alla, både tjockisar och svårfödda :)

Tips om såret är svårt, Socatil har vi alltid på krångliga sår speciellt i flugtider.

Svar: Redan använt det i över tio dagar utan resultat :(
Rebecca Joli

2 missmaria:

Lider med dig, vet precis hur det är med både sommarsår och att kämpa med hullet när dom går på bete...Inte kul alls!!!
Skickar en styrkekram :)

Svar: Tack så hemskt mycket <3 Ibland vill man ju bara ge upp men man får ju fortsätta försöka hålla modet uppe!
Stor kram till dig!!
Rebecca Joli

Kommentera här: