On tour!

Så var första ridturen efter flytten avklarad!

 

Började lite intressant med att min kära mor (som jag tillfälligt bor hos tills vi flyttar in i huset) hade städat undan mina ridbyxor. Jag letade igenom exakt hela huset, men mor min är listig och har gömt dem på något fantastiskt bra ställe. Hon har dessutom åkt till Frankrike och jag fick icke tag på henne. Jaja, inte mycket att göra, utan körde upp till Citygross där de brukar ha en kanonbra hästavdelning, men något har uppenbarligen gått väldigt snett, för den var allt annat än kanonbra numera. Kan ju säga att där var inte ett enda par ridbyxor jag hade kunnat stå ut med att använda, inte ens i nödfall. Så det blev inga! Var inte jättesugen på att rida i mina helt sprillans nya jeans, så jag red i regnbyxorna jag alltid har liggandes i sadelkammaren. Note to self: Ha alltid extra ridbyxor i stallet.

 

Blev att skritta ”bruks-rundan” (ni som följt min blogg sedan urminnes tider minns säkert att jag pratat om den rundan förr) som tar ganska exakt 1h att skritta. Jag har aldrig ridit den ensam med Z, och hon är ju som hon är att rida ut på, men hon uppförde sig jättebra! Hon var lite tveksam till en början, och när vi kom ut ur skogen vid brukshundsklubben och hon såg alla hundarna och människor som skrek och hade sig så blev hon lite rädd och frös fast, men jag lät henne bara stå och titta och sedan gick hon på fint igen. Duktig tjej! Vi hann dessutom rida medans det var bra väder, och precis när vi kom tillbaka så öppnade sig himmelen.

 

Jag och tant svart i skogen ♥

Kommentarer:

1 Anonym:

Vet du, det är lite sorgset att du kallar bruks skogen, det skulle du inte gjort för nåt år sen ;-)

Svar: haha nä man blir skadad när man bott på prärien för länge:-P
Rebecca Joli

Kommentera här: