Tips på handskar

Igår var jag som sagt på Hööks en sväng. Hade mer eller mindre bestämt mig för att köpa lite av JH-grejerna jag så gärna ville ha, men blev sååå besviken. Mössan var tunn och verkade inte alls så varm som den såg ut, tröjorna kändes inte heller bra i kvalitén och schabraken med lackat band fanns inte inne. Det enda som motsvarade mina förväntningar var ländtäcket i ull, men det fanns bara i ponny… SUCK! Som tur var skulle de få in fler i full, så får väl smita in om och köpa det någon annan dag. Men jag måste ändå säga; bra jobbat Hööks, en riktigt SNYGG kollektion är det! Tränset var superfint, men jag har ju redan ett med precis sådan lackad nosgrimma, och pannbandet är snyggt, men pärlor är ändå inte riktigt min grej och jag kan inte för mitt liv motivera ett träns till!

 

Något jag verkligen kan rekommendera från Hööks är de brun och svarta skinnhandskarna för 199kr. De är grymt sköna, varma och snygga! Spec när man använt dem lite och de mörknar i färgen. Fick ett par sådana av min mor förra året och de är helt klart favoriterna.

 

 

Även Tegerahandskarna är super! Jag har både de tunnare för 199kr och den fodrade varianten för 179kr, och de är otroligt smidiga, ger bra grepp och håller! Jag använde dem väldigt mycket inom militären, det var innan de började användas inom hästvärlden, och jag lovar att ni inte blir besvikna! Snygga är de inte, men de är guld värda vill jag lova!

 

Jaja, eftersom de inte hade det jag var ute efter, och eftersom jag är en shopaholic när det gäller hästsaker, så kunde jag inte åka hem tomhänt. Blir så trött på mig själv! Självklart köpte jag inte ett par extra handskar eller annat vettigt, nej nej, naturligtvis köpte jag ett fullkomligt överflödigt schabrak med matchande lindor, för det har jag ju såå stor brist av… SUCK! Jaja, det var iaf på rea…

Kommentarer:

1 Camilla Osterman:

Älskar Tegera <3<3<3

Svar: ja visst är de bra!
Rebecca Joli

Kommentera här: