Märkeskläder

I min hästgarderob ryms både märkes- och budgetkläder, men jag måste säga att jag är grymt besviken på många av mina ”dyra” kläder. Ska det vara så mycket dyrare än andra plagg så förväntar jag mig att de sak hålla bättre också, men så är sällan fallet har jag märkt.

 

Jag har tex en Kingslandjacka som är vind och vattentät, superbra plagg i det stora hela, men redan efter typ tre månader började dragkedjan strula. Jag är ärligt talat för lat för att fixa och trixa med reklamationer så jag har lärt mig att trixa med den, men nu har den i princip gett upp helt.

 

Sen har jag en jättefin väst från HV Polo. Jag älskar västen, så det tar emot att erkänna att den faktiskt är kass kvalitetsmässigt. Nästan direkt så sprack sömmarna innuti fickorna, och de har även spruckit i sömmen vid axeln och nu senast igår så lossande haken man hänger upp västen i. KASS.

 

Min vind och vattentäta stalljacka från Horze däremot har hållt i flera år, trotts att den fått en mycket hårdare behandling än Kingslandjackan eftersom jag sett den mer som en ”slit-och-släng-jacka”, och min väst från Börjes köpte jag 2008 och den är som ny fortfarande, trotts massor med tvättar (eftersom den har den praktiska färgen vit…).

 

Samma sak med mina ridbyxor från Eurostar, som blivit solblekta och fula i färgen bara på några månader, medan mina billiga börjesbyxor hållt sig hur fina som helst i flera år…

 

Jag har svårt att bli motiverad att köpa dyra plagg eftersom jag inte tycker priset motsvarar kvalitén. Det är tråkigt, för det finns ås många snygga plagg som jag gärna hade köpt. Nu kan jag ha haft en väldig otur, men måste säga att jag är mycket besviken. Jag kommer säkerligen fortsätta köpa mina helskodda ridbyxor från Börjes tills den dagen jag inte tycker de är värda sina 200:-, och jag kommer fortsätta att köpa större delen av mina jackor och tröjor på Stadium, Naturkompaniet osv som har märken som faktiskt lever upp till prissättningen.

Hv Polo-västen

Kommentarer:

1 Rosanna:

Måste hålla med. Mina Mountain Horse Jeanie-ridbyxor har slitits sönder (mellan låren givetvis:P) efter 3 månader och de kostar ändå 1000 spänn. Medans mina Hööksridbyxor för halva det priset har hållt i flera år.

Ska försöka reklmera de på måndag, lite längre än så ska den fan hålla.

Svar: ja eller hur! Så jäkla kass alltså! //Budgetbruden! :D
Rebecca Joli

Kommentera här: