Låg halt av motivation

Varför ska det vara så svårt att hitta motivationen?

Idag fick jag iaf lite hjälp av världens bästa Celie som lät mig rida hennes fina Pärt-fjärt! Började med att rida lite dressyr på henne inför helgens eventuella galenskaper, och sedan fick jag hoppa några små skutt och vips var vi uppe på 120 och det kändes busenkelt. Tänk att det kan vara så stor skillnad på att hoppa 120 beroende på vilken häst man sitter på! På lilla fröken Lina känns allt gigantiskt. Härlig känsla och tack till fina Ärtan och Celie som gjorde min kväll.

Celie hoppade Lina under tiden. Hoppade en bana på 110cm utan bekymmer och avslutade med några språng på ett räcke på 115. Det är dock itne så värst bra underlag på ridbanan just nu, så man kan inte hoppa sådär överdrivet mycket där, det är djupt och det tar mycket kraft från hästarna, så det blev bara lite skuttande. Det lilla som blev var dock jättebra! Celie rider så fint och Lina gick klockrent. Min fina fina fux! ♥

När jag mockade Diesels box band jag upp honom utanför Zamona. Minns ni när jag berättade att Zamona rymde och stod och brunstade vid valacken i andra stallet? Hon tog saken i egna händer när inte matte ordnade en man till henne. Sedan vi fick föl i stallet har hon även satt mjölk, jag har låtit det vara för att det inte ska bli stimulerat  och därför sina, men häromdagen var hon så sprängfylld att jag fick mjölka ur henne för att inte riskera mjölkstockning. Zamona tyckte det var såååå skönt att lätta på trycket. I tant Z:s fantasivärld har hon nu även "fölat", ett stort ståtligt föl vid namn Diesel, som hon gladeligen stod och slickade på medan jag mockade... Knäpp-häst. Får nog se till att betäcka henne nu på "fölbrunsten" så hon får en riktig bebis.  

Avslutade kvällen med att skritta lite på Zamona, barbacka med bara grimma. Härlig kväll i stallet med andra ord.

Kommentarer:

1 Celie:

Galenskaper och galenskaper! Nu tycker jag allt att du är lite negativ ;) Att rida Z utan vare sig sadel eller träns tycker jag är betydligt närmre definitionen av det uttrycket?!



Lilla Linisen, hon är så duktig! Hoppade ju kanon idag :) Vore verkligen jättekul att komma ut och tävla lite på fröken röd!

Kommentera här: