Världsstjärna för en dag

Eller det käns så iaf! Först och främst så har de senaste dagarna varit fullkomligt bananas på jobbet. Ni minns kanske att jag i måndags beklagade mig över mina närmare 190 samtal? Well, de resterande dagarna denna veckan har det var it över 200, och igår över 210. I onsdags var jag så trött att jag inte orkade rida, det blåste dessutom storm, så jag mockade och fixade, sen körde jag hem och sov. Var vid den tidpunkten tämligen säker på att jag inte skulle orka hoppträna, men det är nu allt det här med att få spendera dagen som en världsstrjärna kommer in i bilden!

Först och främst vaknade jag kl 06.30 av att solen sken in genom sovrumsfönstret, härligt bara det! Trotts att det var mycket på jobbet så var alla så glada och trevliga, och vid 11-tiden kommer min kära mor till jobbet (hon skulle hämta nya vinterdäck till deras bilar) och ger mig en blomma och godis till alla, vilket såklart gör att alla blir ännu gladare! Inte nog med detta, hon har dessutom varit och gjort stallet till mig! ♥ En mer underbar mor kan man nog bannemig inte ha!

Slutade jobbet kl 18.00 och körde direkt till stallet som vanligt, bara det att eftersom träningen börjar kl 19 så hade jag ju lite ont om tid på mig. Men som tur är har världens bästa Marie ryktat, täckat och satt på benskydd på Lina, så när jag kommer till stallet är det bara att lasta in hästen och köra!

Träningen sen går hur bra som helst. Vi hade en mycket intressant bangång innan vi började rida, där Tord förklarade varför man som banbyggare bygger som man gör, och vad man som ryttare ska tänka på för att inte hamna i fällorna. Otroligt nyttigt och väldigt intressant!

Sen hoppade vi fram lite, Lina var rätt taggad och väldigt stark eftersom hon stått i onsdags, men hon hopade fint. Sedan var det banhoppning, och därefter en kort genomgån innan det var omhoppning. Jag valde att rida en bana på hinder mellan 100 och 105cm, och omhoppningen låg på 110-115cm. Lina hoppade kanonbra och vi fick en sån härlig känsla! Nu hoppas vi bara att den känslan sitter i till på söndag. Den stora skillnaden är ju att det på söndag är utomhus, men det ska nog gå vägen.

Mina dag som världsstjärna avslutas med att ge hästarna nattmaten, pussa lite på mina fina praliner och sedan köra hem till dukat bord och färdiglagad mat.

Förstår ni vilken lyx?

Kommentarer:

1 Celie:

Låter helt underbart och du förtjänar det verkligen!

2 Filippa:

Kan du inte berätta lite mer om vad han lärde er om bangång och banbyggnad?

Kommentera här: