Premiär!

Så har herr Diesel varit på sin första hoppträning! Det gick minsann riktigt skapligt! Han lyckades hitta andra växeln i både traven och galoppen vilket är ett enormt stort framsteg! Jag är så jäkla nöjd att vi kommit såhär långt på såhär (relativt) kort tid! Sakta men säkert börjar han förstå att man får gå framåt!

Hoppningen gick fint, men han är helt klart en oxer-häst! Han hoppar kanonfint på oxrar, räcken är det lite mer sisådär med. Han behöver bli lydigare oxå såklart, så man kan reglera honom, nu får han mest latja runt och ha kul, och förstå att det är framåt som gäller i alla lägen. Vi hoppade iaf en bana på 90cm och det gick bra! Nu har jag siktet inställt på att åka på pay and jump med honom om ett par veckor. Lika bra att komma ut och lufta honom direkt. Ska snacka med hans ägare oxå om att lösa licens till honom, för nu ska han minsann ut och visa upp sig!

Idag fick han komma ut på en slapp uteritt med Celie och Ärtan. Det hade han gjort sig förtjänt av!

Mina tanter mår betydligt bättre idag. Skönt, så jag snart kan rida mina fina flickor igen! Älskar dem verkligen så sjukt mycket! De är så fantastiska! Zamona, denna vackra, mystiska, svarta skönhet, som dansar fram och tar andan ur alla som ser henne. Och Lina, denna fantastiska personlighet, med de vakraste ögon någon häst någonsin haft, som bara utstrålar vänlighet, som har ett sånt lejonhjärta. Mina vackra, vackra hästar. Jag kan inte leva utan er!

Kommentera här: