Magiska Maria!

Igår hjälpte Maria mig att få lite ordning på Lina, vi gjorde en övning där vi ställde henne innåt så fort hon började tjaffsa och det funkade kanon! Mycket fokus på att jag ska bestämma takten i alla gångarter och att det ska bli exakt som jag vill. Gick oxå bra! Tillslut gjorde vi en övning som Marre tipsat om, att hoppa henne på en 8-volt. Gick KANON! Inget dragande och inget rusande. Bara jag var lugn så var Lina lugn. Vi var noga med att berömma mycket, varje gång det blev rätt så var det långa tyglar och klapp. Maria, tusen tusen tack!!

Idag var det så dags för tävling!!

Jag startade som nr 5 i första klassen, alltså blev det en tidig morgon. På framridningen försökte jag fokusera på det Maria lärde mig igår, vara lugn och själv bestämma tempot, samt ställa Lina när hon går mot hand. Gick bra! Väl inne på banan hetta hon till lite, men lyssande ändå bra. Blev en kanonfin runda, en av endast sju dubbelnollor och det ledde till placering!

I andra klassen blev Lina lite ivrigare. Vi fick totalt 12 fel i grunden, två för att Lina inte ville ta min förhållning, och den sista för vi kom helt fel, jag ville trycka av tidigt, men hon klämde in ett språng till, ryttarmiss med andra ord. Jag är ändå nöjd med båda rundorna, det är ju en kalr förbättring sedan förra tävlingen iaf!

Marie tävlade oxå, hon och Greven blev 7:a i 1m och fick 4 fel i omhoppningen till 110. En bra dag för oss alla med andra ord!

Här kommer en av bilderna från idag, resten kommer senare!



Kommentarer:

1 Marre:

Åh va kul att du hitta ett sätt som fungera. Och även nått sånt enkelt som man lätt kan greja med på en framhoppning om hon skulle överraska som i ringsjön. Är du bara konsekvent med detta så lovar jag dig att hon ger upp snabbare nästa gång. =)



Stort grattis till placeringen! Ni är fina ihop.

Kram

Kommentera här: