Steeple

Igår tog jag med Lina till Blommeröd. Vi skulle ha möte med styrelsen, framförallt för att planera in teamchasingen på årets inofficiella tävlingsdag. Jag tyckte det var lika bra att ta med Lina dit och passa på att rida på den fina banan och i sjön. Alan (somn såklart saknade Batman) tyckte jag skulle testa henne på häckarna, och varför inte? Hon älskar ju att hoppa. Så i tog ett par språng och det var såklart inga konstigheter. Hon hoppade som om hon aldrig gjort annat.

Jag blev som vanligt mobbad för att jag alltid har "feta" hästar... Ja, jämför man Lina som är i ridhäst-hull och deras slimmade tävlingshästar är det klart hon är tjock, men jag vill ha henne så. Och konditionen är det inget fel på. Vi hoppade två häckar på rad 3 ggr, sedan cantrade jag henne ett varv på banan i snabbt tempo för att avsluta med att skritta av henne i sjön. Hon tyckte det var hur härligt som helst, och hon hade myket kvar att ge när vi gick i mål, och återhämtade sig enormt fort. Känns bra! Är ju svårt att uppskatta sånt när man rider hemma.



Batman och jag på steeple-träning på Blommeröd

Kommentera här: