Rapport från helgen

I fredags red jag Diesel. Han va skitdryg! Nu har han kommit på ett nytt sätt att testa mig, när man inte får av henne får man ju försöka med något annat. Han stannar. Sen ska han inte gå för fem öre. Jag höll på att bli tokig på honom! Tillslut fick jag honom iaf att röra på sig i alla gångarter även om galoppen blev varannat steg galoppsprång och varannat bocksprång.

Lördagen blev det inte mycket ridning kan jag säga. Spenderade en heldag med tjejerna från gamla stallet. hade verkligen jättekul! Blev hästaffär, pröva underkläder och bal/brudklänningar och sen restaurang på det! Fint! Kvällen avslutades med att möta upp Andreas och c/o... blev seeent och min bil blev inlåst i ett parkeringshus, trotts att den inte borde blivit det. Utfart dygnet runt, men personen som satt på fjärrstyrningen visste inte hur man öppnade portarna! Herregud... (Arg Rebecca)

Söndag då.
Malin red Lina. Trimmade lite på fältet och hon va jättenöjd. Bra bra! Zamona fick fortsätta sin vila, ska börja sätta igång henne nästa vecka är planen. Hon har ju stått sedan hon fick av sig skorna eftersom hon blev så öm. Nu har hon ju skor men det är så hårt i marken så det känns inte speciellt lämpligt att börja sätta igång henne på det underlaget. Ior fick hoppa lite. han fick även leka med Greven i hagen, och då passade han på att rymma! Sprang rakt under trådarna, den busen och ingen grimma hade han heller. Sen ville han ju inte bli fångad såklart! han sprang in till tanterna oxå, men Zamona gav honom en spark (som inte tog så hårt som tur va) och Lina jagade ut honom igen! Haha! Tillslut fick jag tag på honom iaf! Lina fick sig en klippning oxå. Behövdes! Herregud va tjock päls hon hade, inte konstigt hon svettats så lätt. Blev ett nytt täcke på oxå, lite tjockare och med halvhals.

Sist men inte minst var det Diesel som gällde. Den här gången hade jag utrustat mig med dressyrspö, och efter lite tjaffs så gick han skitbra!! Nu funkade inte "stanna-knepet" heller, undrar vad han kommer på härnäst=P

Kommentarer:

1 theréshanning:

åh mysig bild :)

Kommentera här: