Pay and jump på Torns

Well well, igår var det pay and jump igen. Jag hade räknat (och fått bekräftat från organisatören) ut att ponnysarna skulle vara klara ungefär 12,30. Jag brukar alltid räkna med att allt är försenat på pay and jumper, de är inte direkt stjärnor när det gäller att hålla tidsplanen, oavsett var man rider, och därför satsade jag på att vara på plats runt 12 för att hinna gå banan, ta en fika och rida fram. När det var typ 20 ekipage före mig gick jag ut och gjorde iordning Lina. I vanliga fall brukar jag göra det när det är 25 ekipage före, men det gick så himla långsamt så tänkte det skulle bli gott om tid... men ack så fel jag hade! Det va på tok för lång tid! Jag skrittade och skrittade, travade fram lite på utebanan som var rätt ok, sen skrittade jag lite till... Tror det tog nästen 2h innan det var min tur att gå in på framridningen!! Som tur va var Lina extremt taggad och behövde skrittas mycket så hon kom ner på jorden lite, hon blev ändå lite symaskin på banan sen.

På framhoppningen var Lina både glad och lite nervös. Hon är inte van vid att det är så många hästar i ridhuset och hon blir lite stressad. Lade av några små krumbukter men annars kändes hon fin. Väl inne på banan uppförde hon sig bra, förrutom då att hon var väldigt "eldig" och lite svår att hålla. Ska diskutera detta med Lasse på onsdag, hur jag tacklar det på bästa sätt. Första klassen var vi felfria i och tyckte det flöt på rätt bra, är mycket mer nöjd med min ridning den här gången.

Sedan väntade ännu en lång skrittpaus, även om det bara var 16 ekipage mellan mina starter. Lilna blev inte ett dugg lugnare, och hon är minsann i rätt bra kondition nu, hon blir inte ett dugg trött, inte ens svettig. Hon är starkare oxå, vilket känns mest när man jobbar henne på volter i galopp. Andra klassen som var 90cm (svindlande högt!) gick oxå bra, hon var lika eldig och helt på hinder dock, men höjden är ju inga som helst bekymmer så nu blir det minsann inga fler 80cm-rundor. Min ridning var dock brutalt sämre än i förra klassen, jag höll på att glömma femman (hur man nu kan göra det när man redan ridit exakt samma bana en gång innan) och kom jättedåligt till sexan, men annars var det en helt okey runda. Tror Lina kommer bli superfin när hon väl får lite rutin. Blev iaf ännu en felfri runda.

Av någon anledning vill inte filmen länkas direkt på min blogg, så ni får helt enkelt klicka er vidare om ni vill se den. Länken har ni här:

http://www.youtube.com/embed/20QvwluztJY

Kommentarer:

1 Emelie:

2 timmar för 20 ekipage?! Oj vad drygt....



Angående att du inte kunde lägga in filmen, man ska kryssa i rutan "använd gamla inbäddningsblabla" något sånt står det, under klippet. Då får du upp en annan inbäddningskod som är till för bloggar :)



Fina ni är! Att hon blir spänd och lite stressad släpper nog snart ju fler träningstävlingar ni åker på :)

Kommentera här: