Hektisk helg!

Ursäkta den dåliga uppdateringen!

I Lördags firades min kära far som fyllde år, sedan hämtades det hästmat och därefter tillbrigades några timmar i stallet i vanlig ordning. Jag red min fina lilla Lina i ca 20-25min. Bara skritt och trav, ställde igenom henne ordentligt, kände att hon var mjuk och följsam, inget mer avancerat eftersom hon vilat ett tag. Hon kändes fin och ambitiös! Hon gillar att jobba, det märks!

Efter ridturen bar det av till Lund för middag på restaurang Mynta med fina vänner från teamchasingen! Blev en hel-lyckad kväll måste jag säga! Vi pratade 100% häst, åt god mat och njöt av en härlig utekväll helt enkelt.

I söndags var det upp i tid och börja tvätta stallet, för att sedan styra kosan mot Laholm för att hämta hem Ganescha och Nike, ni kanske kommer ihåg dem? De två små shettisarna jag hade till låns från stueri Månrosen i vintras? Malin, min underbara medryttare ska köpa egen häst och ska ha dem som sällskap. Var kul att träffa både Malin, som jag inte sett sen hon åkte till Irland, Emil, som är min guldklimp, och såklart Monika Roos som är en sann ängel som ställer upp och lånar ut sina fina hästar.

När jag sedan åkte och nattade hsätarna somnade CC i mitt knä medan Zamona pillade med mulen i mitt hår! Det är KÄRLEK!!

Idag var det ridning som stod på schemat igen. Lina kändes taggad, det blåste massor och hon tog några glädjeskutt. Fokus låg på övergångar och följsamhet. Lina var kanonfin! Nu är jag supertaggad att komma igång med träningen!! Ska ringa Lottie någon dag. Så är det bara!!


Ganesha och Nike hos mig i vintras!

Kommentarer:

1 caroline:

Riiing bara!! Imorgon runt 15 är hon hemma, vet det för jag ska ka kolla på soysan då.

2 Lamia - Hästblogg:

Vilka söta :)

Kommentera här: